Annons

Influencer Marketing Talks | Så bygger Youty sin marknadsföringsstrategi i skönhetsdjungeln med Linn Gegerfeldt

I veckans avsnitt har vi Linn Gegerfeldt, Influencer Marketing & Social Media Manager på Youty Group. Youty Group, som grundades 2004, har blivit en framstående aktör inom den nordiska skönhetsbranschen på nätet. År 2020 uppstod Youty som ett resultat av en sammanslagning av tre välrenommerade nordiska skönhetsplatser: Blush, Eleven och Nordicfeel.

I veckans avsnitt har vi Linn Gegerfeldt, Influencer Marketing & Social Media Manager på Youty Group. Youty Group, som grundades 2004, har blivit en framstående aktör inom den nordiska skönhetsbranschen på nätet. År 2020 uppstod Youty som ett resultat av en sammanslagning av tre välrenommerade nordiska skönhetsplatser: Blush, Eleven och Nordicfeel.

Linn Gegerfeldt har varit en del av denna otroliga resa i nästan ett decennium och har sett förändringen av skönhetsmarknadsföring på nära håll under åren. Idag har vi nöjet att ha Linn med oss för att fördjupa oss i utvecklingen av skönhetsmarknadsföring och diskutera de betydande förändringar som har format branschen.

Lyssna för att ta reda på mer om: 

  • Hur marknadsföring skiljer sig åt för premium-, mid- och budgetprodukter.
  • Linns syn på framtidens skönhetsmarknadsföring.
  • Hur uppkomsten av influencer-varumärken och startups påverkar Youty

Om podcasten:

Influencer Marketing Talks är en av Sveriges ledande marknadsföringspoddar och den ledande podden i Europa om influencer marketing. Podden drivs av Cure Media som utsågs till "Influencer Marketing Agency of the Year" 2022. Varje onsdag släpper vi ett nytt avsnitt på ca 15 minuter med ämnesexperter och framstående personer från ledande retail- och ehandelsbolag såsom Zalando, Kappahl, Ellos, Loréal och Adidas.

Medverkande: Alma Riihelä, Commercial Lead på Sellpy & Frida Ekholm, Cure Media
Producent: Cure Media