Annons

Spotlight on: Så skapar du internationell tillväxt med Facebook

Att växa sin verksamhet till nya marknader har aldrig varit lättare än vad det är i dagens digitala samhälle. Framför allt om man driver en e-handel som till sin natur är digital och lättare att skala baserat på all den data som samlas in löpande i verksamheten. Facebook har här ett verktyg som gör det enkelt att översätta data från en marknad till en annan och på så sätt växa utanför den traditionella hemmamarknaden.

Utbildning: Amazon Seller Fundamentals - ny onlinekurs den 11 maj. Läs mer här.

I studion har jag med mig Johnas Liljegren från just Facebook för att kunna få fram allt man behöver veta för att förstå hur man kan använda Facebook som plattform för att skapa internationell tillväxt.

I avsnittet:

  •  Facebook i siffror
  •  Hur Facebook kan användas för internationell tillväxt?
  •  Vilka e-handlare passar detta?
  •  Vilken budget krävs för att använda Facebook vid export?
  •  Hur kommer jag igång?
  •  Vilka fallgropar finns det?
  •  Kan man få hjälp med att internationalisera sin verksamhet?
  •  Vad ska man kunna och tänka på för att lyckas med sin satsning?

Medverkande: Johnas Liljegren – Head of retail and ecommerce industry Facebook

Värd: Jonny Rosengren – E-commerce Specialist på E-commerce Recruit

 

 

”Spotligt on...” är en podcast Av Ehandel. Här kommer vi att fördjupa oss i olika tjänster relaterat till digital handel. Vi kommer att träffa många spännande gäster och vår målsättning är att du som lyssnar ska få en större inblick och kunskap i alla de tjänster som erbjuds där ute på marknaden. Som namnet antyder kommer vi att sätta strålkastarljuset på den gäst och den tjänst eller det företag som lyfts fram i podden vilket kommer att ge dig ett grymt djup och en insikt i vad just denna tjänst har att erbjuda dig.

Ansvarig utgivare: Ehandel


Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Tack!