Annons

Influencer Marketing Talks | Från 0-40 miljoner på två år: Tips för en lyckad lansering från norska Makeup Mekka

I veckans avsnitt bjuder vi in Makeup Mekka och deras marknadschef Stine Frey Grøndahl för att höra mer om framgångsfaktorerna bakom deras lyckade lansering på den svenska marknaden. På bara två år gick de från noll till 40 miljoner i omsättning och en stor del av förklaringen uppges vara satsningen på influencer marketing, vilket man spenderar 20 till 30 procent av marknadsföringsbudgeten på.

Lyssna på avsnittet för att höra marknadschefens ord kring:

  • Vilken roll influencer marketing spelar i mediemixen
  • Vad som skiljer bolagets erbjudande från konkurrenternas
  • Vilka skönhets- och marknadsföringstrender som kommer att spela en stor roll under 2024

Om podcasten:

Influencer Marketing Talks är en av Sveriges ledande marknadsföringspoddar och den ledande podden i Europa om influencer marketing. Podden drivs av Cure Media som utsågs till "Influencer Marketing Agency of the Year" 2022. Varje onsdag släpper vi ett nytt avsnitt på ca 15 minuter med ämnesexperter och framstående personer från ledande retail- och ehandelsbolag såsom Zalando, Kappahl, Ellos, Loréal och Adidas.

Medverkande: Stine Frey Grøndahl, CMO på Makeup Mekka och Sanna Ödmark, Head of Marketing på Cure Media
Producent: Cure Media