Annons

Ehandelstrender: Zalando öppnar Europas marknader för rätt varumärke

Zalando är den självklara marknadsplatsen för nordiska modemärken som vill öka försäljningen i Norden och internationellt. När andra e-handlare backar så fortsätter Zalando att öka under Q3. Men det krävs direkta kontakter med Zalando för att bli godkänd som tredjepartssäljare. Integrationen sker enklats via externa integrationsplattformar, men det stora arbetat kommer efter integration när säljaren ska få upp försäljningen.


I detta avsnitt av podden Ehandelstrender samtalar programledaren Urban Lindstedt med Karl Lindhe, grundare av konsultbolaget Aska Agency som är specialiserad på att hjälpa varumärken att sälja via Zalando.

Karl har åtta års erfarenhet att arbeta med internationell expansion hos Lexington som startades av föräldrarna. Nu arbetar han enbart med att hjälpa varumärken att sälja via Zalando.

Lyssna också på Fyndiq klimatanpassar i hårda tider.