Pop up blir möte mellan e-handel och fysisk butik

På Retailbyrån WorkShop skapar vi framgångsrika pop up-koncept som bygger broar mellan e-handel och traditionell retail. Stärk varumärket och lär känna dina kunder för att hitta rätt i framtidens retail-landskap.  

Det är lätt att se problemen med retail idag, men om du tittar närmare så ser du en annan bild. E-handeln fortsätter att öka, och prognoser visar att traditionell retail till och med stärker sina positioner i framtiden. Så hur ska man förhålla sig till dessa dubbla budskap?

Strategiskt initiativ

Som det största fenomenet inom handeln just nu har pop up-butiken gått från improviserad outlet för överskottsvaror till ett strategiskt marknads- och försäljningsinitiativ. En plattform för kundmöten som sammanför konsumentinsikter, beteenden och behov. Vi vet att 80% av studerade butiksöppningar resulterar i ökad andel webbtrafik, och att den fysiska butiken spelar fortsatt en tydlig roll i dagens multikanal-miljö.

Perfekt varumärkes-scen

Med ett kreativt pop up-koncept skapar du en perfekt scen för att aktivt möta och interagera med nya och återkommande kunder. Det ger dig också en möjlighet att lära känna din målgrupp på riktigt, ett tillfälle som kan ge viktiga data för framtida initiativ.

För alla aktörer

Även etablerade aktörer kan använda pop up-plattformen för att hitta nya kontaktytor utanför de stora handelsstråken och erbjuda en varumärkesupplevelse för alla sinnen. Våra pop-up koncept lägger sig i brytpunkten mellan den digitala och den fysiska handeln, mitt i korsvägen som avgör morgondagens retail.

Data-drivna erfarenheter

Vi vet att formatet pop-up är en viktig pusselbit för framtidens retail. Och vägen till framgång ligger i att våga vara tydlig med sin målsättning, vidga de kreativa ramarna, satsa på personal som kan agera stjärnor för varumärket och att generera reella insikter från den data du samlar in.

Prata med oss

Om du tycker det här verkar spännande är du varmt välkommen att ta kontakt med oss på WorkShop. Boka in en fika så pratar vi mer om hur du möter dina kunder med hjälp av våra koncept, eller kom på något av våra retailseminarium. Vi delar gärna med oss av våra erfarenheter. Och du, kom ihåg: Retaildöden är överdriven. Det är bara tråkig retail som ligger illa till.