ANNONS

Populära modemärket byter logga - "nytt kapitel"

Jonathan Saunders
"Ska ta varumärket in i nästa fas".

H&M-gruppens varumärke & Other Stories genomför en omfattande förnyelse av sin kreativa identitet, ett drag som leds av den internationellt erkända designern Jonathan Saunders. Han tillträdde rollen som kreativ chef i april 2025 och står nu bakom en helt ny "varumärkesanda" som inkluderar en ny logotyp, ett nytt tilltal och ett förändrat designspråk.

ANNONS

Jonathan tillför en raffinerad blandning av kreativitet och passion till & Other Stories och kommer att spela en nyckelroll i att ta varumärket in i nästa fas. Hans engagemang och kreativa ledarskap, och hans expertkunskap om modernt mode, kommer att vara avgörande när vi tar oss framåt, sade Lina Söderqvist, vd på & Other Stories, i ett pressmeddelande samband med tillkännagivandet.

De första resultaten av hans ledarskap syns nu i höstkollektionen för 2025. I samband med detta byter & Other Stories ut sin tidigare handskrivna logotyp mot en ny i versaler med ett mer markerat typsnitt, vilket ska symbolisera en ny era för varumärket.

Den nya varumärkesidentiteten kombinerar nostalgi med modernitet och markerar ett spännande nytt kapitel för & Other Stories, säger Jonathan Saunders.

Jonathan Saunders är en brittisk designer. Han har tidigare varit kreativ chef för Diane von Furstenberg och Pollini, samt grundat och drivit sitt eget varumärke uppkallat efter honom själv. Det lanserades 2003 och lades ner 2015. Han har även jobbat som konsult för globala modehus som Louis Vuitton, Chloé, Calvin Klein, Tiffany & Co., och Alexander McQueen.

ANNONS
Izabella Borowska
izabella@ehandel.se