Populära snackset blir med egen e-handel: ”Perfekt tillfälle”

"Vill sänka tröskeln".

Det Malmöbaserade rawfood-snacksföretaget Get Raw, även numera känt som Dig, har blivit med e-handel. Varumärket startades år 2013 av mor och dotter, Ulrika och Carolina von Rosen, och plockades snabbt upp av stora livsmedelsjättar.

Under sina två första år hade Get Raw signat över 300 återförsäljare, däribland Ica, Coop och Axfood. Idag finns Get Raws produkter i hela Norden men även i Spanien och Frankrike.

Annons

Bolaget ökade omsättningen med mer än 105 procent och landade på nära 15 miljoner kronor under 2019. Samtidigt minskade man sin förlust med 60 procent, och summerade rörelseresultatet till minus 590 000 kronor.

Namnet Get Raw har hängt med sedan start, men under 2019 bestämde sig bolaget att sakta men säkert lämna det och döpa om sig till Dig. Nu när företaget lanserar sin egna e-handelssajt gör man det som Dig Snacks.

Tanken med den nya sajten är att komma närmare kunderna, men också att sänka tröskeln för den som är nyfiken på att prova på, skriver företaget i ett pressmeddelande.

Den färska sajten kommer dock till en början endast att rikta sig till de svenska kunderna. Men på sikt vill man öppna upp onlineförsäljningen globalt.

Vi har under en längre tid utvärderat möjligheten att påbörja försäljning av våra snacks via egen e-handel, säger vd:n Carolina von Rosen.

I och med att fler och fler konsumenter har börjat handla via nätet under det senaste året tyckte vi att nu var det perfekta tillfället.

Annons