Porsche lanserar e-handel i Sverige: ”Ska bli intressant”

Sjösätts med nya modellen.

Här är en glad nyhet för alla de som älskar sportbilar, men samtidigt bryr sig om miljön och dessutom har runt 1,5-2 miljoner kronor som bränner i fickan som man bara måste spendera online. Porsche Stockholm lanserar nämligen en ny e-handel dedikerad till biltillverkarens helelektriska sportbil, Porsche Taycan.

Det finns ett fåtal bilar som är färdiga för leverans redan nu, men för de flesta kunder handlar det om en beställning och leverans under den senare delen av 2020 oavsett om man köper i butik eller bokar online. Det här är första gången som vi erbjuder den här typen av tjänst och det ska bli intressant att följa intresset från marknaden, säger Andreas Strid, märkeschef på Porsche Stockholm, i ett pressmeddelande.

Annons

"Tajmingen är läglig"

Porsche Stockholm säger att man har sett att målgruppen för den specifika modellen är väl bevandrade inom e-handel och att det därför föll sig naturligt att lansera den här lösningen.

Vi vet att huvudmålgruppen för Taycan har såväl vana som intresse att handla bil på detta sätt, men det går ju inte att sticka under stol med att tajmingen dessutom är väldigt läglig med tanke på den rådande situationen i omvärlden. Detta ger fler intresserade möjlighet att beställa sin bil utan att släppa på eventuell karantän eller allmän försiktighet.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!