Pressbyrån går online – lanserar hemleveranser direkt från butik

Krokar arm med Uber Eats.

Pressbyrån, vars verksamhet bygger helt på människor i rörelse, breddar affären och går online. Från och med i dag kommer det nämligen bli möjligt att klicka hem varor från butikskedjan via Uber Eats och leveranstiden ska landa på mellan 15 och 30 minuter.

Först ut är butiker i Stockholm, Göteborg och Malmö. Uppsala, Lund, Linköping, Norrköping, Helsingborg och Örebro får dock vänta två veckor till. Totalt kommer konsumenterna att kunna beställa hem varor från över 60 butiker när allt är lanserat och klart.

Annons

Pressbyrån skall vara det naturliga valet, även om kunden inte har möjlighet att besöka våra butiker. Vårt breda sortiment har hjälpt till i vardagen i över 100 år, och när omvärlden och behov ändras så vill vi fortsätta att vara där för kunden genom att leverera hem. Våra kunder gillar nyheter, så vi kommer bredda sortimentet löpande. Att vi nu äntligen kan erbjuda snabba leveranser tillsammans med Uber Eats är helt fantastiskt, säger Max Liljenthal, ansvarig för affärsutveckling samarbeten och tjänster på Reitan Convenience, i ett pressmeddelande.

"En räddare i nöden"

Bland produkterna som kommer att erbjudas finns tidningar, fika, mejerivaror, mellanmål, färdigmat, hygien- och intimartiklar samt nyttigheter som godis, glass, läsk och chips. Leveransavgiften kommer att gå på 19 till 59 kronor. Men till en början kommer beställningar över 150 kronor att komma med gratis frakt.

Vi är stolta över att med hjälp av vår teknologi och Pressbyråns välkända sortiment och stora geografiska täckning nu kunna erbjuda hemleverans på från 15 minuter. En snabb hemleverans från Pressbyrån kan bli en räddare i nöden för den som glömt matsäck till barnens utflykt, den som sent upptäcker att tandkrämen är slut eller den som är sugen på något gott en fredagskväll, säger Henrik Berglin, Sverigechef på Uber Eats.

Annons