ANNONS

Rebecca Stella återvänder - lanserar ny e-handel

Rebecca Stella (Foto: Clo-la.com)
"Kommer verkligen att synas".

Entreprenören, programledaren och influencern Rebecca Stella gör comeback i modevärlden med lanseringen av ett nytt e-handelsmärke fokuserat på klänningar, Clo-la. Efter veckor av mystiska antydningar på sociala medier står det nu klart att en ny kollektion är på väg.

ANNONS

Det var för några veckor sedan som Rebecca Stella först började signalera sitt nya projekt via ett nyskapat Instagramkonto, Clola Signature. Där delade hon med sig av följande meddelande:

Redan som liten flicka älskade jag att klä upp mig, speciellt i vackra klänningar. Den kärleken har bara blivit starkare med åren. Att få bejaka min femininitet och hylla kvinnokroppen har alltid varit viktigt för mig. Därför är passformen A och O i min design, något som verkligen kommer att synas i varje klänning jag skapar. Jag känner mig otroligt ödmjuk och förväntansfull inför att få dela det här nya kapitlet med er.

För två veckor sedan intensifierades förväntningarna när hon på det nya kontot meddelade att klänningarna snart är färdiga. Följare har även kunnat ta del av smygtittar i hennes Stories, där hon visat upp plagg på sig själv med kommentaren: "Sneak-peak på clo-la, jag dör".

Än så länge är den kommande e-handeln låst, och besökare uppmanas att lämna sin e-postadress för att bli notifierade när sajten officiellt öppnar.

På sin privata Instagramprofil har Rebecca Stella dock nyligen bekräftat att den första ordern med produkter är lagd till lagret. Det innebär att den första kollektionen för det färska varumärket är färdigproducerad och inväntar leverans, med sikte på en lansering under hösten.

Då Rebecca Stella är baserad i Los Angeles finns bolaget bakom det nya varumärket inte registrerat hos svenska Bolagsverket.

Lanseringen markerar en återkomst till klänningsdesign för Rebecca Stella. Tidigt i sin karriär startade hon ett eget varumärke, "Rebecca Stella", som sålde stora volymer festklänningar. Det projektet lades dock på hyllan när hon blev gravid och valde att prioritera mammarollen.

Därefter, år 2018, gjorde hon stor succé med e-handelssatsningen och skönhetsvarumärket Rebecca Stella Beauty. Märket, som hade en rad lyckade produktlanseringar och försäljningsrekord via sin egen e-handel, inledde senare ett exklusivt samarbete med Lyko. Samarbetet ledde till att Lyko år 2022 förvärvade hela varumärket, som beskrevs ha "en stark position och är välkänt i Lykos målgrupp".

Nu återvänder hon alltså till e-handelsvärlden med ett nytt varumärke.

ANNONS
Izabella Borowska
izabella@ehandel.se