Rebecca Stella sålde slut på 20 minuter: ”Vill gråta”

"Jag vet inte vad jag ska säga".

Programledaren och influencern Rebecca Stella Simonsson har gjort e-handelssuccé. Och trots att vi befinner oss i en tid då alla rapporterar om kampanjer i samband med Black Week så har Rebecca Stellas superförsäljning inget att göra med handelshögtiden.

I slutet av augusti lanserade influencern en egen nätbutik Rebeccastella.com, där Rebecca Stella sålde en egendesignad parfym. Igår eftermiddag var det dags för hennes andra produkt, en läppenna i en färg.

Annons

Det är helt sjukt vilket tryck det är på sajten. Bara så att ni vet, om ni har problem och inte kan köpa så är det för att sajten är överbelastad. Men försök igen, så ha tålamod, sa Rebecca Stella på Instagram live-stories när försäljningen startade.

Pennan marknadsfördes hårt på sociala medier i ungefär en månad innan den fanns att köpa i webbutiken. När den väl blev tillgänglig kl 17:00 igår, såldes den slut på 20 minuter.

Herregud, seriöst jag vill gråta. Läppennan såldes slut på 20 minuter. Det här är inte normalt.

Okej, jag vet inte vad jag ska säga. Jag är så chockad över det här. Jag hade aldrig trott att de kommer att säljas ut på 20 minuter. Det är galet. Men för alla er som inte hann beställa en penna, jag är så hemskt ledsen, som jag sa, jag trodde aldrig att vi skulle sälja slut så snabbt. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, men det jag kan trösta er med är att om två veckor ska jag lansera nya produkter som ni kommer att älska.

Hur många läppennor såldes totalt under de 20 minuterna?

Några tusen, så galet! säger Rebecca Stella till Ehandel.

Men det är inte första gången Rebecca Stella gör nätsuccé. I maj lanserade hon tillsammans med sin poddkollega Vanessa Lindblad en egen sajt där duon bland annat sålde egendesignade koppar, doftljus och t-shirts.

LÄS ÄVEN: Gummor och Gubbar – influencers blir e-handlare

Annons

På drygt 13 timmar efter webbshoppens lasering hade tre av totalt elva produkter blivit slutsålda.

Annons