ANNONS

Revolutionrace expanderar med lokal webbutik - "en stark region"

Pernilla Nyrensten, vd på Revolutionrace, ringer i klockan vid bolagets notering

Stärker närvaron globalt.

ANNONS

Revolutionrace har haft ett händelserikt år med bland annat miljardvärdering och börsnotering. Nu tar de konceptet till Schweiz med en helt lokal webbutik. Det blir bolagets 17:e land med en lokal onlineshop och kunderna kommer att kunna handla på såväl tyska som franska.

DACH är en stark region för Revolutionrace med Tyskland som vår största marknad. Vi har stor tilltro till Schweiz som marknad och våra möjligheter att nå ut till de schweiziska konsumenterna med våra högkvalitativa multifunktionella produkter. Detta är ett naturligt steg i vår ambition att bli världens mest rekommenderade outdoor-varumärke, säger Pernilla Nyrensten, vd & medgrundare på Revolutionrace, i ett uttalande.

Revolutionrace når i dag 35 länder totalt om man också försäljningen på Amazon.com.

Bolaget börsnoterades under sommaren och värderades då till 8,5 miljarder kronor. I skrivande stund har aktien dock fallit drygt 20 procent från sin toppnotering och under teckningskursen.

Nils Lund
nils@ehandel.se