RevolutionRace ger kunderna makten över leveransen på global nivå!

RevolutionRace är e-handelsföretaget som säljer prisvärda multifunktionella friluftskläder i bra kvalitet för både dam och herr. Bolaget startades 2013 och har sedan dess vuxit explosionsartat. Idag finns e-handelssidan översatt på en mängd olika språk och kunderna kommer från hela världen. Nu skall de lämna över makten för leveransen till sina kunder och därmed höja köpupplevelsen.

Allt eftersom bolaget växt har det också ställts större krav på webbutiken. Därför kommer de inom kort kommer att lansera en helt ny sida. I samband med det har de valt att satsa på att förbättra leveransupplevelsen på samtliga marknader med hjälp av en kraftfull checkoutlösning för fraktval. RevolutionRace har tidigare endast erbjudit standardalternativ av frakt men kommer nu ge kunderna möjligheten att välja frakt på ett mer flexibelt sätt.

Kan komma igång snabbt och enkelt!

När RevolutionRace hade beslutat sig för att bygga en ny webbshop stod de inför valet att själva behöva bygga in alla tänkbara transporttjänster, eller att hitta en produkt där alla redan ingår. Lägger man till att transporttjänster snabbt kan ändra sig och behöver underhållas i samband med att företaget växer och varor ska skickas till ytterligare länder, var valet enkelt.  De har nu bestämt sig för Unifauns Produkt, Unifaun DeliveryCheckout. Att Unifaun erbjuder en produkt som man som e-handlare enkelt kan konfigurera utan att behöva köpa konsultationstid gjorde valet enkelt.

” Att låta slutkonsumenten få välja vilket ombud paketet ska skickas till är mer eller mindre ett måste för att kunna konkurrera i dagens hårda e-handelsbransch. Vår prioritet har varit att snabbt komma igång med minsta möjliga friktion. Vi vill kunna erbjuda de leveransmöjligheter som slutkunderna önskar på respektive marknad och språk. Och den möjligheten har vi nu fått.” säger Carl Orvinder, CTO RevolutionRace.

Lösningen Unifaun DeliveryCheckout kommer primärt att vara inbyggd i Klarna Shipping Service men kommer även kompletteras med en fristående widget som Unifaun erbjuder. Detta för marknader där Klarna ännu inte är verksamma eller där andra betallösningar är vanligare, som i exempelvis Italien och Tjeckien. Totalt är det 14 webshoppar, 11 språk och 8 valutor som ska hanteras i det initiala skedet.

”Vi är stolta över att kunna leverera en skalbar lösning som fungerar globalt från dag ett. Slutkonsumenternas köpbeteende är knutet till olika leveransval och leveransupplevelsen har ändrats fort de senaste åren. Det har blivit en konkurrensfördel för de som ligger i framkant med att erbjuda lokala transportörer och lastmile alternativ.” avslutar Fredrik Warmark, Key Account Manager på Unifaun.

Bakomliggande teknik

Unifaun DeliveryCheckout – fristående
Unifaun DeliveryCheckout med Klarna Shipping Service
Litium Webshop levererat av Distancify