RevolutionRace siktar globalt – byter nu plattform

Har växt ur sin gamla e-handelslösning.

RevolutionRace, e-handeln som säljer fritids- och funktionskläder online, startades av Pernilla och Niclas Nyrensten 2013. De tyckte att det fattades fritidsplagg som både hade bra kvalitet och som var prisvärda. Och det var det tydligen fler som tyckte - under företagets två första år steg deras omsättning från 5 till 30 miljoner kronor. I dag säljer de sina varor på den europeiska marknaden, Norge och USA, och omsättningen har ökat för varje år som gått.

LÄS ÄVEN: Revolutionrace över 200 miljoner – med 70 miljoner i vinst

Annons
Annons

Enligt ett pressmeddelande så har företaget växt ur sin gamla e-handelslösning, och de byter nu plattform för att kunna fortsätta växa. Deras nuvarande plattform ska inte ha räckt för företaget att "kunna hålla jämna steg med utvecklingstakten".

RevolutionRace är en kund med otrolig kompetens och kunnighet inom e-handel vilket gör detta samarbete särskilt roligt för oss, säger Henrik Lundin, som är vd på Litium, vilken blir RevolutionRace nya plattform.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!