RevolutionRace värvar meriterad chefsduo: ”Rätt talanger”

Stärker laget i jakten på miljarden.

RevolutionRace håller inte igen, trots osäkra tider. Nu presenterar man två topprekryteringar som tar plats i ledningsgruppen. Det rör sig om Jonas Persson, tidigare marknadschef på Jollyroom, och Hanna Blixt, som närmast kommer från rollen som CDO hos Gina Tricot.

Jonas Persson får nu rollen som försäljningschef med uppgift att se till att försäljningsmålet nås och att företaget kan åtnjuta fortsatt tillväxt på samtliga marknader.

Annons

Det ska bli roligt att få vara med och bygga RevolutionRace och vara med på resan mot miljarden. Jag tror att jag har en bra förståelse för hur man ska verka i en snabbrörlig bransch, där man utmanar de etablerade varumärkena med en D2C-modell som byggs tillsammans med kunderna på sociala medier, säger Jonas Persson i ett pressmeddelande.

Hanna Blixt blir ansvarig för affärsutveckling och insights och kommer att jobba övergripande med olika avdelningar för att nå affärsmålen och kundupplevelsen.

Jag är verkligen imponerad av resan som RevolutionRace har gjort hittills och ser fram emot att med hela teamet ta affären till nästa nivå. Det känns roligt att vara en del av ett så härligt gäng; det är väldigt lite prestige och alla hugger i där det behövs, säger Hanna Blixt.

RevolutionRace flaggar också för att fler rekryteringar är på gång.

Vi är ett tillväxtbolag som satsar med full fart framåt och då är det superviktigt att vi knyter till oss rätt talanger. Vi siktar mot miljarden och är ständigt på jakt efter drivna personer som kan bidra till vår fortsatta tillväxtresa, säger Pernilla Nyrensten, vd på RevolutionRace.

Annons