Robot blir hudterapeut – Kicks släpper AI: ”Skräddarsydd skönhet”

"Centralt för vår omnikanal-strategi".

Kicks, som ingår i Axel Johnson-koncernen, vill ligga i teknisk framkant. Nu släpper bolaget ett AI-verktyg för hudvårdsanalys. Detta för att "stötta sina kunders hudvårdsresa", framgår det av ett pressmeddelande.

Att erbjuda en personlig och guidande köpupplevelse oavsett kanal är också centralt i vår omnikanalsstrategi, varför även våra skönhetsexperter i butik kan dra nytta av Kicks Skin Analytics via Ipads, kommenterar Freddy Sobin, vd på Kicks.

Annons

"Bana väg för digital transformation"

Med hjälp av AI-verktyget får kunden hjälp att upptäcka och hitta produkter som är anpassade utifrån hudtillstånd och behov, heter det.

AI-verktyget analyserar sedan huden baserat på en selfie som kunden tagit – i kombination med svar på frågor om vilket resultat man önskar uppnå.

Tillsammans med Kicks vill vi bana vägen för digital transformation inom skönhetsbranschen där vi använder teknikens kraft för att upptäcka och erbjuda skräddarsydd skönhet baserat på kundens behov, kommenterar Sampo Parkkinen, grundare och vd på Revieve.

Annons