Search
Search
Close this search box.

Sponsrat Innehåll

Så bidrar leveransen till ökad kundnöjdhet för din e-handel

Visste du att 6 av 10 konsumenter menar att leveransen påverkar deras totala shoppingupplevelse när de handlar online? Och att leveransen därmed också kan få en stor inverkan på en e-handlares image.

Därför är det viktigt att förstå vad det är som konsumenter uppskattar mest när det kommer till leveransen. För dig som vill säkerställa att fraktalternativen i checkouten bidrar till att både öka konverteringen samt höja kundnöjdheten är det här listan att ha koll på:

Convenience är överordnat allt!

För konsumenten är det viktigaste att leveransen ”passar in”. Leveransen behöver helt enkelt vara en smidig bit i konsumentens livspussel. Den smidigaste pusselbiten erbjuder den som låter konsumenten själv välja när, var och hur leveransen ska ske. Att redan i checkouten låta konsumenten få veta exakt leveransdatum istället för att erbjuda ett intervall på ett antal leveransdagar (exempelvis 1-3 dagar) kan därför göra stor skillnad för konverteringen. 

Tillgänglighet och närhet

Tid har blivit hårdvaluta! För att vara ett attraktivt alternativ behöver därför leveransen underlätta frigörandet av tid för konsumenten, så att det finns tid över till allt annat. Konsumenten vill helt enkelt inte behöva ta en omväg (eller en extra resa) förbi butiken eller förhålla sig till begränsade öppettider för att hämta upp sitt paket.

Snabbt och hållbart

Konsumenter uppskattar snabba leveranser. Och en snabb leverans är också det konsumenter är mest villiga att betala extra för. När den snabba leveransen dessutom utförs hållbart, med fordon som framförs med fossilfria eller emissionsfria bränslen av chaufförer som har schyssta villkor blir det jackpot!

Erbjud rätt fraktalternativ – öka försäljningen och kundnöjdheten

Ibland tycker konsumenten att det är smidigast att få varan hela vägen hem, medan det vid ett annat tillfälle passar bäst att få sin online-beställning till en leveransbox, så nära hemmet som möjligt.

  • Med Best Hemleverans får konsumenten leverans hela vägen hem, oavsett om det gäller små paket eller större skrymmande varor. 
  • Med leverans till Best Box får konsumenten sina varor till leveransboxar som står placerade nära bostaden i det offentliga rummet och som därmed finns tillgängliga 24/7.

Kontakta gärna oss på Best och berätta om din e-handels behov och så kan vi berätta om våra smidiga, snabba och hållbara hem- och boxleveranser. Vi ser fram emot att hjälpa dig öka konverteringen och kundnöjdheten i din e-handel!

Search

Nyheter

Tjänster

Om Ehandel

Nyhetsbrevet som håller dig uppdaterad!