Lämnade e-handelssatsningen.
Träningsinfluencern Denice Moberg, med nära en miljon följare på Instagram, har summerat sitt 2022. Bokslutet från föregående år har nämligen landat hos Bolagsverket.
Bolaget, som bedriver "marknadsföring och försäljning av kostscheman, PT-tjänster, Instagram- och bloggverksamhet", visar att profilens intäkter nästan harstått stilla under perioden, jämfört med året innan.
Omsättningen har nämligen bara backat med 0,6 procent, vilket motsvarar 24 000 kronor, och landat på 3,9 miljoner kronor. Rörelseresultatet sjönk dock med hela 41 procent till cirka 1,1 miljon kronor.
Vid sidan av sin influencerverksamhet har Denice även varit inblandad i e-handelsbutiken Facebrands, som säljer skönhetsprodukter. I den senaste rapporten framgår det att företaget fick en ny ägare i form ACE Sweden AB. Vad Influens.se kan se så lämnade dock Denice Moberg rollen som styrelseledamot i maj 2022.