Så blir Elgigantens nya supersatsning i Stockholms city

"Stärker helhetserbjudandet".

Det är mycket på gång i Gallerian på Hamngatan i centrala Stockholm. Först ut är Elgigantens satsning på en stor flaggskepps-varuhus i anläggningen, och som invigs nu på fredag förmiddag.

Det rör sig om ett 1 400 kvadratmeter stort så kallat flaggskepps-varuhus. Det framgår av ett pressutskick. I sommar öppnar även Ikea ett varuhus i Gallerian.

Annons

Vi ser fram emot satsningarna på den fysiska shoppingupplevelsen i Stockholms city under året och är oerhört glada över att kunna välkomna så folkkära och starka varumärken som IKEA och Elgiganten till Galleriankvarteret. Med Elgigantens flaggskeppssatsning stärker vi Gallerians helhetserbjudande genom en ny och förbättrad shoppingupplevelse inom segmentet teknik och smarta hem, kommenterar Cecilia Åkesson, centrumchef Gallerian.

Upplevelsen i centrum

Det nya Elgiganten-varuhuset uppges bygga på ett helt nytt koncept, med mer tech-produkter i fokus. Den analoga butiksmiljön ska möta det digitala – vilket ska skapa nya förutsättningar för kundupplevelsen, heter det.

Vi ser väldigt mycket fram emot invigningen av Elgiganten Gallerian, ett flaggskeppsvaruhus mitt i city på handelns paradgata. Genom att komma närmare våra kunder gör vi det enklare att kunna ta del av Elgigantens erbjudanden. Med vårt nya flaggskepps-varuhus kommer våra kunder få en butiksupplevelse utöver det vanliga, kommenterar Elgigantens vd Niclas Eriksson.

Annons