Så fungerar outsourcad kundtjänst inom e-handeln

Kostnadsbesparingar, flexibilitet och flerspråkig kompetens är några av fördelarna som ligger till grund för en växande trend där e-handelsföretag outsourcar hela eller delar av sin kundtjänst. Hur går det till i praktiken?

Outsourcingbolag inom kundtjänst specialiserar sig ofta på ett särskilt område. E-handel är inget undantag. Utbudet varierar, där en del leverantörer fokuserar på tekniska lösningar som tvingar in kunden i främmande system. Andra försöker maximera effektiviteten — på bekostnad av kvalitet och servicegrad — genom att hantera ärenden åt flera kunder samtidigt. Ingetdera låter speciellt övertygande, eller hur?

Ett bättre alternativ är att istället få dedikerad personal som uteslutande arbetar för en kund, i deras egna system. Det blir mer som att ha egna anställda, men utan att behöva tänka på rekrytering, kontorsplats och löpande personaladministration. 

Leverantören med specialisering på svenska e-handlare

I över 10 år har OnlineFactory hjälpt flera av Sveriges största e-handlare med sin kundtjänst. Här kombineras kvalitet och flexibilitet, där kundanpassade lösningar öppnar dörren för stöd dygnet runt på 15 olika språk.

För att bygga långsiktiga och kvalitativa lösningar tror OnlineFactory på att bygga starka team med en stöttande ledning i en bra arbetsmiljö.

Så går det till i praktiken

När ett företag beslutar sig för att outsourca hela eller delar av sin kundtjänst, identifieras oftast specifika behov som exempelvis arbetstider utöver kontorstid, support på flera språk eller hantering av volymtoppar under högsäsonger. OnlineFactory rekryterar sedan personal baserat på kundens krav. Dessa team arbetar vanligtvis direkt i kundens CRM- eller kundtjänstsystem för att erbjuda en sömlös kundupplevelse.

En central del hos OnlineFactory är deras anpassningsbara rekryteringsprocess där kunderna har möjlighet att engagera sig i urvalsprocessen för att säkerställa att personalen överensstämmer med deras specifika krav.

Prismässigt skiljer sig OnlineFactory från många andra leverantörer genom att erbjuda en enkel och transparent modell med ett fast timpris 24/7/365 utan tillägg eller startavgifter, vilket underlättar budgetplaneringen för kunden.

Enkelt att komma igång

Tack vare korta ledtider kan du snabbt kan få avlastning i din kundtjänst. OnlineFactory är vana vid att det kan vara bråttom när beslut väl fattas om att outsourca sin kundsupport. Som kund får du även ett professionellt team bakom dig som löpande förvaltar kundrelationen och säkrar att kvaliteten upprätthålls. 

Vill du få ett anpassat lösningförslag att fundera över? Boka in ett möte med OnlineFactory för att diskutera just era behov.

Webbplats: www.onlinefactory.se

E-post: info@onlinefactory.se