Så laddar CDON för Singles Day: ”Lever i en slags upphöjd symbios”

Vill få festen att slå även i Sverige.

Singles Day har långtifrån fått samma genomslag som Black Friday här hemma i Sverige. Det har även varit ovanligt beskedligt med marknadsföring från handlarna för smygstarten på julhandeln.

Men för CDON har Singles Day blivit en viktig del av verksamhetsåret och marknadsplatsen har laddat rejält, tillsammans med sina handlare.

Annons

Singles Day har försäljningsmässigt blivit en av våra bästa dagar på året. Vår styrka på Singles Day är att ta fram deals på flertalet populära produkter ur vårt sortiment på 8 miljoner samt vår nära relation till handlare. Tillsammans med våra handlare formar vi vad Singles Day innebär i Norden, säger David Olhed, CCO på CDON, i ett pressmeddelande.

Vi lever i en slags upphöjd symbios med dem under årets sista kvartal tack vare alla deals vi tillsammans kan erbjuda kunderna. Säsonger med bra erbjudande är oerhört viktigt för dem. Speciellt de kampanjdagar som ligger nära julen och besparingar kan göras, fortsätter han.

Föga överraskande är det ett singeltema som gäller för rea-festen imorgon. Singles Day, som kanske är mer känt som "Kinas Black Friday" omsätter faktiskt mer globalt än Black Friday. Bara Alibaba lyckades casha in över 371 miljarder kronor under Singles Day 2019. I Sverige har det dock haft svårt att få det riktigt stora genombrottet.

"2 miljoner recensioner"

Det vill CDON ändra på och gör nu allt för att få till en riktigt lyckad shoppinghögtid.

Vi har även nyligen lanserat vår egenutvecklade funktion för prisjämförelser mellan drygt 1300 handlare – något som kunder eftersträvat. Dessutom har vi även integrerat ett betyg- och recensionsverktyg inför detta kvartals kampanjsäsong. På två månader har vi fått in drygt 2 miljoner recensioner som hjälper våra kunder att enkelt göra rätt köpbeslut, säger David Olhed.

Annons