Så ökade de trafiken med över 20 procent: ”Fantastiskt”

Lyxiga varumärken fick besöken att skjuta i höjden.

E-handlare letar ständigt vägar att öka trafiken till webbshoppen i hopp om mer försäljning.

Möbel- och inredningshandlaren AZ Design är inget undantag. Där gick jakten på mer trafik via lyxvarumärken.

Annons

Genom att lägga till ett varumärke som Smeg i sortimentet lyckades man öka webbtrafiken med över 20 procent. Det gav både högre synlighet och en ny demografi besökare.

Vi är överväldigade och mycket nöjda med responsen vi har fått på vår nya lyxproduktlinje. Det är fantastiskt att se hur dessa premiumvarumärken bidrar till ökad trafik och affärer, säger Andreas Zwahlen, vd på AZ Design, i en kommentar.

Att dra nytta av stora, etablerade aktörers varumärkesigenkänning är en strategi som kan vara framgångsrik om man har rätt plattform för det. Och för AZ Design föll det mycket väl ut.

Vår ambition är att alltid överträffa kundernas förväntningar och genom att expandera med varumärken som Smeg, stärker vi vårt löfte att leverera det allra bästa till våra kunder, säger Andreas Zwahlen.

Annons