Så ökar du konverteringen i din e-handel med hjälp av rätt fraktalternativ

Det är ingen hemlighet att det är leveransmetoden hemleverans som merparten av konsumenterna ser som mest önskvärd i svenska e-handlares checkouter. Men är det enbart bekvämligheten att få leveransen hela vägen hem till dörren som uppskattas av konsumenter, eller finns det andra kriterier som hemleveranser uppfyller och som saknas hos traditionella likväl som digitala (leveransboxar i butik) ombudsleveranser?

Det enkla svaret är att hemleveranser är konsumenternas favoritalternativ eftersom de, till skillnad mot traditionella och digitala ombudsleveranser, möter konsumenternas önskemål om hur de vill att en leverans ska gå till. Nu finns det dock ett nytt fraktalternativ som träffar rätt när det kommer till just hur leveransen går till och som därmed kommer kvala in på konsumenternas topplista: Boxleverans 2.0 – ett fraktalternativ som just nu rullas ut för fullt i våra svenska städer. Den nya generationens boxleveranser sker till leveransboxar som står placerade nära bostaden i det offentliga rummet och som därmed finns tillgängliga 24/7.

För dig som vill säkerställa att fraktalternativen i checkouten bidrar till att öka konverteringen är det här listan att ha koll på:

Convenience är överordnat allt!

För konsumenten är det viktigaste att leveransen ”passar in”. Leveransen behöver helt enkelt vara en smidig bit i konsumentens livspussel. Den smidigaste pusselbiten erbjuder den som låter konsumenten själv välja när, var och hur leveransen ska ske.

Tillgänglighet och närhet

Tid har blivit hårdvaluta! För att vara ett attraktivt alternativ behöver därför leveransen underlätta frigörandet av tid för konsumenten, så att det finns tid över till allt annat. Konsumenten vill helt enkelt inte behöva ta en omväg (eller en extra resa) förbi butiken eller förhålla sig till begränsade öppettider för att hämta upp sitt paket.

Snabbt och hållbart

Konsumenter uppskattar snabba leveranser. Och en snabb leverans är också det konsumenter är mest villiga att betala extra för. När den snabba leveransen dessutom utförs hållbart, med fordon som framförs med fossilfria eller emissionsfria bränslen av chaufförer som har schyssta villkor blir det jackpot!

 

Erbjud rätt fraktalternativ och öka försäljningen

Om du redan idag har hemleverans som fraktalternativ i din kassa är säkerligen många av dina kunder nöjda! Men varför stanna där om du kan maxa konverteringen ännu mer med ytterligare favoritalternativ för frakt?

Kontakta gärna oss på Best och berätta om din e-handels behov och så kan vi berätta om våra smidiga, snabba och hållbara hem- och boxleveranser. Vi ser fram emot att hjälpa dig öka konverteringen i din e-handel!