Så ska byggjätten locka fler kunder: ”Redan effekt”

"Vi gör det lätt för kunden att bli medlem i kassan"

Byggvaruhuskedjan K-Rauta satsar på personaliserade köpupplevelser. De var först ut med Walleys mertjänst som bland annat innebär att kunden kan bli medlem i checkouten. Något som visat sig vara framgångsrikt.

Vi har varit igång en kort tid, men ser redan effekt. Enbart genom att använda denna funktion i checkouten blir 10 till 20 procent av ickemedlemmar som kommer in i kassan medlemmar, säger Josef Bosaeus, Head of Sales, på Walley.

Annons

För att möjliggöra tekniken kring detta har Walley inlett ett samarbete med CRM- och lojalitetsplattformen Voyado.

Vi ser en tydlig trend hos handlare att arbeta mot personalisering, där medlemsklubbar utgör en viktig del. Vi är därför mycket glada över samarbetet med Voyado, eftersom det hjälper handlare i sitt kund- och lojalitetsarbete. Drivkraften för att ha en medlemsklubb varierar mellan olika handlare, men att öka kundengagemanget är ofta grunden, säger Josef Bosaeus, Head of Sales, på Walley.

K-Rauta var först ut med att applicera tjänsten.

Vår strategiska ambition är att växa med våra partners, så vi ser fram emot att fortsätta att utvecklas tillsammans med K-Rauta. Personalisering är en nyckel till återkommande kunder och vi arbetar ständigt för att kunna erbjuda mertjänster knutna till personaliserade köpupplevelser. Dagens e-handel förändras snabbt, vilket gör det oerhört viktigt för e-handlare att hålla sig uppdaterade, säger Josef Bosaeus, Head of sales, på Walley.

Walley, är ett varumärke inom Collector Bank, de erbjuder betallösningar för stora handlare i Norden.

Annons