Så ska CDON knäcka konkurrenterna på Black Friday

"Gör det enklare än någonsin".

Black Friday väntar runt hörnet och snart börjar tävlingen om kundernas plånböcker. CDON står och stampar, redo att släppa lös det man säger är "årets största Black Friday för digital handel i Norden". Kampanjveckan pågår från 22 november till 1 december och ska innehålla över 100 000 produkterbjudanden.

Det är få som kan samla hundratusentals erbjudanden från över 1300 handlare på ett och samma ställe. Som nordisk marknadsplats kan vi erbjuda det utan motstycke, vilket gör det enklare än någonsin för kunder att spara tid och pengar. Samtidigt så skapar vi möjlighet för handlarna att sälja sina produkter med Black Friday-rabatter genom vår plattform, säger Kristoffer Väliharju, vd på CDON, i ett pressmeddelande.

Annons

Man har även satt upp specifika regler för handlarna på marknadsplatsen om vilka regler som gäller för prissänkningar, för att konsumenterna ska kunna försäkra sig om att deras fynd är just ett fynd.

Med ett enormt antal erbjudanden kommer även ett stort ansvar. Alla kampanjprodukter måste ha ett unikt sänkt pris under kampanjen och detta har vi haft nära dialog med handlarna om. Handlarnas ordinarie priser måste ha fastställts under en fyra veckors tidsperiod och dessa bör exponeras under kampanjen så att konsumenter kan se skillnaden, säger David Olhed, CCO på CDON.

Och även i år kommer CDON att ta in ett någon annorlunda erbjudande. Den här gången rör det sig om möjligheten att få privat tillgång till att se fotbolls-EM på Europas största flytande TV-skärm på en lyxyacht, meddelar bolaget.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!