Så stor effekt har en personlig köpupplevelse på försäljningssiffrorna

Ger ni kunderna en skräddarsydd resa i er e-handel? Annars är det dags att börja. Företagen som lär känna shopparna personligen tar nämligen allt fler marknadsandelar.

Dagens onlineshoppare blir allt mer kräsna och i en tid då de flesta har en väletablerad e-handel så märks skillnaden mest hos de som lägger resurser på att tilltala kunderna personligen.

Enligt en studie utförd av McKinsey uttrycker upp till 71 procent av shopparna frustration om köpupplevelsen upplevs opersonlig, och enligt Epsilon är 80 procent mer benägna att genomföra köpet när ett företag erbjuder en personaliserad köpresa. 

Att skräddarsy köpresan för kunden kan till exempel handla om att leverera rätt sökresultat, hitta rätt målgrupp vid rätt tillfälle med rätt erbjudanden och att lära känna kunden på nivån att man kan komma med relevanta rekommendationer vid behov. 

I en tid då köpprocessen går allt snabbare behöver allt detta ske blixtsnabbt och sömlöst, men hur kan man som e-handlare försäkra sig om att det görs?

Där kommer Relewise in. Bolaget grundades 2020 och erbjuder idag en lösning som kan personalisera kunderbjudanden i realtid. Plattformen analyserar den potentiella köparens beteende från att den surfar in på sajten och kan tack vare avancerade algoritmer presentera produkt efter produkt – som kunden garanterat är intresserad av.

Med Relewise plattform får e-handlare dessutom ovärderliga insikter i sina kunders beteenden, vilket lägger grunden för en djupare förståelse för verksamheten och vad som måste göras för att boosta försäljningen ytterligare. 

Vill ni öka er försäljning med Relewise? Boka en demo redan idag!