Saddler nylanserar e-handeln: ”Inte bara en försäljningskanal”

Ny logga och ny sajt.

Saddler har designat och producerat läderaccessoarer sedan 1986 med bas i Kungsbacka. Förutom att tillverka egna läderprodukter för sitt egna varumärke, tar aktören även fram läderaccessoarer för flera andra modevarumärken såsom Oscar Jacobson och Morris.

Företaget lanserade en egen nätbutik 2013, där det egna varumärket och några av de varumärken Saddler samarbetade med fanns.

Annons
Annons

LÄS ÄVEN: Ny nätbutik ska hjälpa till att stärka varumärket

Nu meddelar Saddler att de har gjort en ordentlig satsning på sitt egna varumärke och att de ska bli Europas ledande varumärke inom läderaccessoarer.

Vi har alltid tagit fram fantastiska läderprodukter, men vi vill nu få fram vårt egna varumärke på ett tydligare sätt. Med rebranding av vårt varumärke, ny produktstrategi och inte minst vår stora satsning digitalt, ser vi fram emot att möta både nya och befintliga kunder, säger Henrik Billger, vd på Saddler, i ett pressmeddelande.

Det är en fantastiskt spännande förändringsresa vi gör, och den har bara börjat!

Varumärket har fräschats upp med en ny logga, och sajten har gjorts om och nylanserats som en online-flaggskeppsbutik som är tänkt att vara navet i det nya varumärket. Den som fick uppdraget att ta fram den nya e-handeln är designbyrån Grebban.

Saddler.com har även satsat på att utveckla en ny marknadsstrategi och produktstrategi för att "utmana även på den europeiska marknaden".

Vår e-handel är inte bara en försäljningskanal, utan också en viktig möjlighet att visa upp vårt varumärke, säger Matilda Mohlin, varumärkes- och e-handelschef på Saddler.

Med den digitala storsatsningen vill vi möta kunderna med en total Saddler-upplevelse, från onlinebesök till leverans. Vi tror att en kombination av återförsäljare och en stark digital närvaro är det bästa sättet för att nå ut med vårt varumärke till ännu fler.

Annons
Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!