Sajten låg nere – nu slår Aim’n till med 8 miljoner och 11 000 order

"En utmaning att få ut alla order".

I går kunde vi berätta att e-handlaren Stronger hade haft en stark start på Black Week, men över 10 000 transaktioner på två dagar.

LÄS ÄVEN:  Strongers galna start på Black Week: 9 miljoner på två dagar

Annons
Annons

I dag står det klart att Strongers branschkollega Aim'n inte direkt heller har legat på latsidan under veckans första dagar. Hittills har företaget, som alltså också säljer träningskläder under eget varumärke, skickat ut varor till 54 länder - som till exempel Peru, Nepal Mali och Bermuda.

På veckans inledande dagar har vi sålt för åtta miljoner kronor, skickat ut över 11 000 order och haft en konverteringsgrad på runt 5 procent, säger vd:n Robin Mostacero till Ehandel.

Överbelastad sajt

En stark återhämtning med tanke på hur veckan startade.

Veckan började mindre bra med att vår sajt låg nere halva måndagen på grund av överbelastning.

Aim'n sköter sin logistik från egna lager i Halmstad och på Nya Zeeland.

Det har varit en utmaning att få ut alla order men med vårt dream team så har det gått över förväntan. Vi är helt i fas och vår "Aim'n Tribe" är väldigt imponerade över hur snabbt de får sina efterlängtade varor, säger Robin Mostacero.

LÄS ÄVEN: Aim'n siktade högt - nådde 30 miljoner efter tre års e-handel 

Annons
Annons
Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!