ANNONS

Sålde för 1,2 miljoner på en timme - kö i 10 timmar

Magnus Kreuger, vd för Power
"Tror stenhårt på den fysiska butiken".

Enligt uppgifter från Market möttes Power av en kilometerlång kö när elektronikjätten i morse slog upp portarna till sitt ombyggda varuhus i Heron City, Stockholm. Öppningen är resultatet av en satsning där företaget investerat 15 miljoner kronor för att fysisk butik och e-handel ska mötas.

ANNONS

Klockan sju i morse öppnade dörrarna, men en del kunder hade då redan väntat i upp till tio timmar. Och intresset ska ha visat sig i försäljningen.

Enligt vd:n Magnus Kreuger sålde varuhuset för 1,2 miljoner kronor under den första timmen. Det rapporterar Market.

Bakgrunden till öppningen är den strategi som Power presenterade tidigare i veckan. Företaget har byggt om varuhuset för att bättre kunna hantera kunder som handlar online och väljer att hämta i butik.

Jag tror stenhårt på den fysiska butiken och det mervärde den erbjuder våra kunder, sade Magnus Kreuger, vd på Power Sverige, i tisdags.

En del av strategin är också att "koppla ihop produktköp med digitala tjänster", som avtal för exempelvis ID-stöldförsäkring och internetsäkerhet.

ANNONS
Izabella Borowska
izabella@ehandel.se