ANNONS

Sandqvist släpper ny e-handel: "Enda mötet med internationella kunder"

Avgörande för fortsatt global tillväxt.

ANNONS

Väskföretaget Sandqvist omsatte nära 102 miljoner kronor i fjol, vilket kan jämföras med 81 miljoner under 2017. Även rörelseresultatet har ökat och landade på 18 miljoner kronor under 2018, jämfört med 10 miljoner året innan.

Under de senaste åren har företaget expanderat på flera internationella marknader. Sandqvist spår att "80 procent av kommande års tillväxt väntas komma från andra marknader än Sverige".

Den digitala kundupplevelsen är, enligt aktören, avgörande för en fortsatt global tillväxt, därför har väskföretaget nu lanserat en helt ny nätbutik med förnyad e-handelsupplevelse, som blir Sandqvists flaggskeppsbutik online.

Sandqvists digitala varumärkesupplevelse har blivit allt viktigare, särskilt eftersom det för många internationella kunder är det enda mötet med oss som varumärke, säger Frida Persson, e-handelschef på Sandqvist, i ett pressmeddelande.

Vår digitala plattform är därför mycket viktig för att stärka relationen till våra kunder, det är även endast där samt i våra egna fysiska butiker, som vi kan ge den totala varumärkesupplevelsen.

Den nya sajten ska ge en mer användarvänlig upplevelse, förenkla och ge bättre digital service och erbjuda konsumenten smidigare köp. Men en viktig del i framtagandet av sidan har handlat om att stärka transparensen kring företagets hållbarhetsarbete och redogöra för hela produktionskedjan.

Kunderna ska snabbt kunna hitta det de söker genom ett inspirerande innehåll och tydliga funktioner, och samtidigt få tillgång till all information den är intresserad av kopplat till produkten, från material till fakta om produktionskedjan. Vi vet att våra kunder värdesätter vårt hållbarhetsarbete och för oss är det viktigt att vara transparenta i hur vi producerar våra produkter, avslutar Frida Persson.

Izabella Borowska
izabella@ehandel.se