Sellpy tar sig an två nya marknader: ”Stadig ökning på efterfrågan”

"Vi stöttar med våra investeringar".

I slutet av 2019 gick H&M-gruppen in i secondhandaktören Sellpy och sedan dess har bolaget satsat hårt på att få ut Sellpy på nya marknader och i nya kanaler.

Så sent som i fjol lanserades Sellpy för första gången utomlands, i Tyskland. Och nu har det blivit dags att ta klivet in på ytterligare två marknader – Nederländerna och Österrike.

Annons

LÄS ÄVEN: Nu smäller det: Sellpy tar klivet utomlands

Vi ser en stadig ökning på efterfrågan för mer hållbar konsumtion, där secondhand är ett fantastiskt alternativ, säger Michael Arnör, vd på Sellpy, i ett pressmeddelande.

Varje plagg som köps begagnat sparar resurser för vår planet. Därför är det otroligt roligt att vi fortsätter att växa, så att vi kan erbjuda fler kunder i Europa en möjlighet att leva mer cirkulärt.

För att göra lanseringen på de nya marknaderna ännu smidigare har Sellpy gått ihop med H&M Austria samt H&M Netherlands.

Vi är glada för Sellpys fortsatta internationella expansion, som vi stöttar med våra investeringar och strategiska partnerskap. Vi tror starkt på entreprenörerna och teamet bakom Sellpy och deras unika cirkulära affärsmodell som ligger perfekt i linje med vår vision om att bli helt cirkulära, säger Nanna Andersen, Head of CO:LAB H&M Group.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Tack!