Tidigare har Showmybuy lockat med fri frakt, rabatter eller presentkort för att få e-handelskunderna att sprida sitt köp i sociala medier, och därigenom attrahera fler kunder till nätbutiken. De har även satsat på välgörenhet i samarbeten med WWF och The Rainforest Foundation.
Nu utökar Showmybuy med ytterligare belöningar som nätbutiker kan använda för att locka fram fler delningar av sina kunder. Bland de nya belöningarna som kunder kan få för att dela sitt köp finner vi Trisslotter och biobiljetter.
– Många av våra kunder har efterfrågat andra belöningar än de man kan ge i den egna butiken, och det har vi tagit fasta på. Beroende på hur stor belöningen är, kan man ställa olika höga krav på hur många besök i webshopen som konsumenten ska generera. Från start erbjuder vi presentkort på biobiljetter hos SF och Trisslotter, och vi har samarbeten på gång med flera andra starka varumärken, säger Mats Bengtsson, VD på Showmybuy.
I samband med dessa nya incitament har Showmybuy också förenklat integrationen av deras tjänst.
– Nu har Showmybuy blivit ännu enklare att implementera då vi erbjuder färdigpaketerade belöningar till butikens kunder. Använder butiken sig av Showmybuys belöningar så behöver butiken bara göra ett litet tillägg på tack-för-köpet-sidan. Butikerna kan snabbt och enkelt skapa nya kampanjer och justera belöning och krav allt eftersom de ser behoven hos kunderna, utan att behöva gå till IT-avdelningen och vänta på att det skall implementeras. Vill butiken sedan vidareutveckla sin belöning till sina kunder, och till exempelvis erbjuda fri frakt, rabatterat pris eller medlemspoäng, kan butiken integrera Showmybuy direkt mot sina egna system, säger Niclas Lindberg, CTO på Showmybuy.
Källa: Press