ANNONS

SISU Idrottsböcker höjer pulsen med ny E-handel

SISU Idrottsböcker höjer pulsen med ny E-handel

Sisu idrottsböcker var snabba med att omfamna e-handeln. Redan i början av 90-talet lanserade förlaget den första digitala shopen med hjälp av mejl och fax. Nu slår man upp portarna till en ny digital idrottsbokhandel.

ANNONS

SISU Idrottsböckers förlagsverksamhet startade som en del av Riksidrottsförbundet på 1980-talet. Sedan 1992 är SISU Idrottsböcker ett eget aktiebolag med målet att förse idrottssverige med kunskap.

Redan i slutet av 90-talet lanserade förlaget den första digitala shopen, där varje beställning gick via mail till en av förlagets medarbetare, som skrev ut mejlet och faxade det till lagret. Deras ny e-handel, sisuidrottsbocker.se är något modernare än så.

– Den digitala utveckling vi ser idag är det största som har hänt förlagsbranschen sedan tryckpressen uppfanns på 1400-talet. För oss som jobbar med utbildningsmaterial för idrotten är det en fantastisk utveckling och vår nya e-handel speglar våra material på ett bra sätt, säger Ing-Marie Leidhammar, förlagschef SISU Idrottsböcker.

10 000 medlemmar

SISU Idrottsböckers första utgivning var Kost & Idrott, skriven av bland andra professor emeritus Björn Ekblom. Sedan dess har flera hundra titlar inom träningslära, idrottspsykologi, föreningslära, kost, coaching, fysiologi och ett stort antal idrottsspecifika material passerat SISU Idrottsböcker på väg ut till idrotten. Idag har bokklubben mer än 10 000 medlemmar.

– De som är med i bokklubben är intresserade av aktuell idrottsrelaterad forskning och vill veta vilka rön som gäller. Vår styrka är att vi bevakar hela marknaden och gör en sortering åt våra medlemmar så att de kan hålla sig uppdaterade utan att själva behöva leta och bedöma om det de har hittat är relevant och seriös information, säger Ing-Marie Leidhammar.

Källa: Press

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se