Ska dubblera omsättningen på tre år – då lanserar de ny e-handel

Planerar för global expansion.

Modevarumärket Morris Stockholm ska ha dubblerat omsättningen online till år 2024. För att nå dit gör man nu en ordentlig satsning på den egna e-handeln, med en ny digital flaggskeppsbutik och rekryteringar till e-handelsteamet.

För oss är kunden och kundfokuset alltid det primära. Det är oerhört viktigt för oss att våra kunder ska få en upplevelse när de handlar hos oss – både i våra fysiska och digitala kanaler. Vi har efter en noga genomförd utvärdering teamat upp med e-handelsbyrån Rivercode och headlessplattformen Centra då de ger oss rätt förutsättningar att förmedla Morris starka varumärke digitalt, samt möjligheten att växa på fler marknader framåt, säger Linn Jansson, Head of Digital på Morris Stockholm, i ett pressmeddelande.

Annons

Morris Stockholm grundades 2004 och finns i dag hos inte mindre än 160 återförsäljare i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Hemmamarknaden Sverige är fortsatt störst, men det finns planer på en global expandering framgent, meddelar bolaget.

De har under pandemin också digitaliserat sin grossistdel mot återförsäljarna, med hjälp av Centras e-handelslösning för wholesale.

När vi inte längre kunde vara säkra på att träffa våra återförsäljare fysiskt behövde vi snabbt digitalisera vår wholesale. Att snabbt få en lösning på plats som möjliggjorde att vi kunde fortsätta möta våra handlare och visa upp våra kollektioner digitalt blev otroligt viktigt för oss. Idag jobbar vårt wholesaleteam primärt med Centras showroomlösning för wholesale som verktyg. Det skapar en bättre upplevelse för våra kunder, men också för vår organisation som nu har fått effektivare processer på plats, säger Linn Jansson.

Annons