Skincitys butik live – fick ta in extrapersonal till insläppet

"Är helt överväldigade".

Skincity har vuxit till att omsätta hundratals miljoner - hittills uteslutande på nätet. Men som vi tidigare berättat har bolaget valt att satsa på en popup-butik lagom till årets julhandel.

LÄS ÄVEN: Efter e-handelssuccén: Skincity öppnar sin första butik

Annons
Annons

I fredags, det vill säga lagom till löning, öppnade butiken, som ligger i gallerian Westfield Mall of Scandinavia. Tio hudterapeuter var på plats för att välkomna kunderna, men intresset var så stort att butiken med kort varsel fick ringa in fler medarbetare för att hantera kundtillströmningen.

Självklart har öppningsdagen överträffat alla våra förväntningar, med tanke på mängden besökare. Jag tror att nyckeln till intresset har en stark grund i våra hudterapeuter. Den professionella aspekten i hudvård är viktig för många, och nu har du äntligen tillfälle att träffa de hudterapeuter du redan varit i kontakt med live, säger Therese Becker, Category Lead samt butiksansvarig på Skincity, i ett pressmeddelande.

Redan vid öppningstillfället hade en lång kö bildats utanför Skincitys butik. För att väntan skulle vara lite roligare bjöd Skincity de köande kunderna på kakor och dryck, samt en "avsvalkande fredagsmist för att fräscha upp huden".

Vi är många som har väntat på den här dagen, och vilken succé! Vi är helt överväldigade av kön utanför butiken som ringlade sig fram genom mallen, helt galet! Nu ser vi fram emot att hjälpa så många kunder vi kan till en mer hälsosam hud, säger Skincitys marknadschef Greta De Freitas.

LÄS ÄVEN: Skincitys stora butiksöppning kommer med en överraskning

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!