Skincity har vuxit till att omsÀtta hundratals miljoner - hittills uteslutande pÄ nÀtet. Men som vi tidigare berÀttat har bolaget valt att satsa pÄ en popup-butik lagom till Ärets julhandel.
LĂS ĂVEN: Efter e-handelssuccĂ©n: Skincity öppnar sin första butik
I fredags, det vill sÀga lagom till löning, öppnade butiken, som ligger i gallerian Westfield Mall of Scandinavia. Tio hudterapeuter var pÄ plats för att vÀlkomna kunderna, men intresset var sÄ stort att butiken med kort varsel fick ringa in fler medarbetare för att hantera kundtillströmningen.
SjÀlvklart har öppningsdagen övertrÀffat alla vÄra förvÀntningar, med tanke pÄ mÀngden besökare. Jag tror att nyckeln till intresset har en stark grund i vÄra hudterapeuter. Den professionella aspekten i hudvÄrd Àr viktig för mÄnga, och nu har du Àntligen tillfÀlle att trÀffa de hudterapeuter du redan varit i kontakt med live, sÀger Therese Becker, Category Lead samt butiksansvarig pÄ Skincity, i ett pressmeddelande.
Redan vid öppningstillfÀllet hade en lÄng kö bildats utanför Skincitys butik. För att vÀntan skulle vara lite roligare bjöd Skincity de köande kunderna pÄ kakor och dryck, samt en "avsvalkande fredagsmist för att frÀscha upp huden".
Vi Àr mÄnga som har vÀntat pÄ den hÀr dagen, och vilken succé! Vi Àr helt övervÀldigade av kön utanför butiken som ringlade sig fram genom mallen, helt galet! Nu ser vi fram emot att hjÀlpa sÄ mÄnga kunder vi kan till en mer hÀlsosam hud, sÀger Skincitys marknadschef Greta De Freitas.
LĂS ĂVEN: Skincitys stora butiksöppning kommer med en överraskning