Skönhetsbolaget dumpar Klarna: ”Krävs för att stärka vår e-handel”

Konkurrenten tar över.

Skönhetsbolaget Headspot slänger ut Klarna i kylan och släpper in Qliro som leverantör för betalningslösningar i e-handeln istället. Headspot har i dag en e-handelsomsättning på runt 45 miljoner kronor.

Med Qliro får vi inte bara en förstklassig checkout utan även en progressiv och framåtlutad partner som förstår kundresan och våra utmaningar och ger oss den uppmärksamhet och täta partnerskap som krävs för att stärka vår e-handel, kommenterar Murat Batan, en av grundarna till Headspot.

Annons

Qliro har sedan tidigare ett starkt grepp om just hårvårds- och skönhetssegmentet och Headspot sällar sig till en celeber skara kunder som Lyko, Bangerhead, Nordicfeel och Eleven.

Vi ser fram emot ett tätt partnerskap med Headspot där vi tillsammans jobbar med hela deras affär. Headspot är ytterligare en imponerande aktör inom hårvård- och skönhetssegmentet som vi välkomnar till oss. Det ska bli roligt att erbjuda deras kunder en modern och smidig betalningslösning som gör det enkelt och flexibelt för kunden att handla på det sätt som passar just dem, kommenterar David Lundqvist, Chief Commercial Officer på Qliro.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!