ANNONS

Skönhetsgiganten expanderar i Norden – lanserar online i tre länder

Charlotte Tilbury (Pressbild)
"Oerhört glada".

Skönhetsvarumärket Charlotte Tilbury fortsätter sin expansion på den nordiska marknaden. I ett nytt partnerskap med Kicks blir företagets produkter tillgängliga online i Sverige, Norge och Finland, vilket följs av en lansering i utvalda fysiska butiker.

ANNONS

Det brittiska kosmetikföretaget Charlotte Tilbury meddelade idag ett nytt distributionsavtal med skönhetskedjn Kicks. Satsningen har ett tydligt digitalt fokus och innebär att varumärkets fulla sortiment blir tillgängligt för e-handelskunder i Sverige, Norge och Finland från och med den 3 september 2025.

Utöver den digitala lanseringen kommer varumärket även att introduceras i sexton av Kicks fysiska butiker i Sverige från och med oktober.

Vi är oerhört glada över att välkomna Charlotte Tilbury Beauty till Kicks. Charlotte Tilbury är ett av världens mest eftertraktade skönhetsvarumärken, känt för sin unika förmåga att inspirera och skapa produkter som blir absoluta måsten, säger Carola Lundell, vd på Kicks, i en kommentar.

Tidigare etableringar i Sverige

Det nya samarbetet är det senaste steget i varumärkets etablering i regionen. Charlotte Tilbury gjorde sitt inträde på den svenska marknaden i september 2023 genom en lansering på varuhuset NK i Stockholm och på NK.se. Under våren 2025 utökades närvaron ytterligare när varumärket blev en del av sortimentet i taxfree-butiken på Arlanda flygplats.

Partnerskapet med Kicks signalerar nu en strategisk breddning från mer exklusiva försäljningskanaler till en bredare distribution.

Charlotte Tilbury Beauty har idag över 2 800 anställda globalt och säljer mer än 500 produkter inom färg, hudton, hudvård och doft. Man skickar redan till Sverige via den egna e-handeln på Charlottetilbury.com men tar då endast betalt i euro.

ANNONS
Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se