Intresset för Kicks adventskalendrar har varit exceptionellt stort i år, mycket tack vare en massiv uppmärksamhet på sociala medier redan innan den officiella lanseringen. När försäljningen startade i morse tog det mindre än en timme innan samtliga kalendrar var slutsålda online.
Den enorma efterfrågan överträffade alla förväntningar, berättar Kicks vd, Carola Lundell:
Vi anade att intresset skulle vara rekordstort givet engagemanget vi sett på sociala medier, men jag har aldrig varit med om något liknande. På mindre än 20 min sålde vi helt slut på The Iconic kalendern online, strax efter var även Supreme slutsåld. Adventskalendrarna har blivit en årlig höjdpunkt som kunderna väntar på, och årets otroliga hype i sociala medier resulterade i ett rekordhögt tryck på vår e-handel när de släpptes klockan tio.
Kommer inte tillbaka
Kicks meddelar att adventskalendrarna produceras i en begränsad upplaga och inte kommer att fyllas på, varken online eller i butik. Det finns dock fortfarande en liten chans för kunder att hitta ett exemplar i någon av de fysiska Kicks-butikerna runt om i landet.
Framgången ska ha byggts på en strategi att erbjuda unika produkter som är "noggrant utvalda av företagets experter". I år lanserades tre olika varianter för att tilltala en bredare målgrupp. De kostade från 650 kronor till 1 600 kronor.
Vår målsättning är att skapa helt unika kalendrar som sprider glädje hela vägen fram till jul och varje produkt är vald med omsorg av våra beauty experter. I år har vi tagit fram tre olika varianter för att det ska finnas något för alla, oavsett om du har en förkärlek för exklusiv hudvård och makeup, eller älskar att upptäcka nya, hypade produkter. Det känns fantastiskt kul att vi ännu en gång lyckats överträffa kundernas förväntningar, säger Carola Lundell.