Smörgåsbord av supermodeller och ny e-handel ska lyfta modemärket

“Legendariskt”.

Donna Karan New York hoppas nu nå gamla storhetsdagar som på 90-talet. Modemärket, som numera ägs av G-III Apparel Group, har nämligen nylanserats med pompa och ståt, rapporterar bland annat modemagasinet W Magazine. Totalt åtta supermodeller frontar märkets nya kampanj och kollektion.

Nya Donna Karan kommer att vara en serie kollektioner som omarbetats för dagens kvinnor som längtar efter tillgänglig lyx och det kommer att möta livsstilsbehoven hos en ny konsument och en ny era, säger G-III Apparel Groups vd Morris Goldfarb i ett uttalande till WWD.

Annons

DKNY är Donna Karans systermärke men det ska vad vi förstår fokusera på en yngre målgrupp och denna nysatsning för originalmärket ska alltså vara lite mer sofistikerad.

Utöver att hälla pengar över supermodeller så kan man förstås inte skippa en e-handel i dagens värld. I samband med nylanseringen så rullar Donna Karan New York givetvis ut en ny nätbutik. Och av Shopify vd:ns glada utrop att döma så har man valt deras e-handelsplattform.

Det här är legendariskt, säger Harley Finkelstein om e-handelslanseringen på sociala medier.

Annons