Social satsning från Reseguiden.se och Ticket

Sociala medier är ett hett ämne i resebranschen, men i praktiken är det få som har lyckats. Jämförelsesajten Reseguiden.se har i samarbete med resebyrån Ticket utvecklat en ny community-lösning som ska förenkla för reseföretagen att nå ut till resenärerna på nätet, skriver Reseguiden.se i ett pressmeddelande.

Det finns mycket kvar att göra när det gäller resebranschens sociala närvaro på den digitala arenan. Det har Reseguiden.se tagit fasta på.

Annons

- Vi har under flera års tid uppmärksammat trenden att internetresenärernas frågor kring sitt resande riktade till branschen ofta lämnas obesvarade, säger Michael Blaxland, VD på Reseguiden.se.

Samarbetet med Ticket sker i två steg: i steg ett lanseras ett eget reseforum på www.ticket.se. I forumet kan resenärerna ställa frågor kring resor till Tickets resesäljare. Frågorna kan även läsas och besvaras av andra resenärer som därigenom också ges möjlighet att bidra.

I nästa steg ska Tickets reseproffs släppas in i Reseguidens forum för att kunna delta i diskussioner och svara på frågor bland Reseguidens 250 000 medlemmar.

Annons