Sportamore storökar i besökare och order – ”en positiv inledning”

"Har med råge motsvarat våra förväntningar".

Med ambitionen att sälja fler än sex tights i minuten, vilket var vad som uppnåddes under Black Friday förra året, drog Sportamore tidigare i veckan igång sin kampanj för i år.

LÄS ÄVEN: De ska slå "sex tights i minuten" - siktar mot nytt rekord

Annons
Annons

Och hittills har det gått enligt plan. I dag meddelar Sportamore att intresset för Black Friday är större än någonsin, åtminstone hos dem.

Vi ser att intresset för Black Friday på Sportamore fortsätter att öka. Vi välkomnade 26 procent fler besökare än förra året under det första dygnet av vår kampanj, säger Johan Ryding, vd för Sportamore.

36 procent fler varor

Det ökade antalet besökare har också lett till att sportbutiken har fått fler order att hantera.

Som ett resultat av den stora trafikmängden såldes 36 procent fler varor än förra året under det första kampanjdygnet. De första timmarna har med råge motsvarat våra förväntningar, säger Johan Ryding.

Trots det hårda trycket har Sportamore lyckats få iväg sina leveranser utan problem. Under det första dygnet tog det fyra och en halv timme från det att kunden gjorde beställningen till att varan skickades från Sportamores lager.

Det har varit en positiv inledning på Black Friday och vi ser fram emot fortsättningen, avslutar Johan Ryding.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!