Stadium tillsätter ny Sverigechef: ”Butiksdöd finns inte”

"Fått chanser jag tagit till vara på".

Sportkedjan Stadium har utsett en ny Sverigeschef. Den som tar sig an uppdraget är Åsa Steen som har varit på företaget sedan 1994.

Den första november tillträder hon sin nya tjänst och då tar Daniel Löfkvist, som haft rollen tills nu, över Stadium Outlet och blir General Manager efter Anders Bejsy som lämnar företaget.

Annons

Åsa är verkligen en del av Stadium och i synnerhet den svenska organisationen. Hon är en naturlig ledare med sin tydlighet och handlingskraftighet. Åsas fokus på kundmötet och upplevelsen i butik samtidigt som hon förstår hur viktig vår sömlösa styrka är gör henne till det självklara valet att driva den svenska verksamheten vidare, säger Magnus Wåhlander, General Manager Stadium.

Under sina 25 år på företaget har Åsa hunnit med att arbeta som säljare, visuellt ansvarig, butikschef, regionschef och visuellt försäljningsansvarig.

Jag är uppväxt inom handeln så för mig finns inte butiksdöd. Istället lärde jag mig innebörden av butiksglöd när jag som liten lekte i mjölkkylarna, åkte truck och krossade emballage i matbutikerna min pappa jobbade med. Han har alltid varit ett viktigt bollplank, det han och Stadium lärt mig om retail är jag väldigt stolt och tacksam för, säger Åsa Steen i ett pressmeddelande.

För mig är Stadium energi, snabbhet och utveckling, tre saker som jag drivs av. Jag har fått möjlighet att jobba med bra ledare som gett mig chanser jag tagit till vara på. Därmed kan jag säga att jag är Stadium och kan kopplingen mellan butik och drift, något som jag tycker ska bli väldigt roligt att utveckla vidare med den nya tjänsten.

Annons