Stefan-kampanjen drogs tillbaka: ”Väntade mig inte sådan spridning”

"Det var fel inlägg".

När statsministern Stefan Löfven berättade i dagarna att han aldrig har e-handlat, blev många upprörda. En av dem var herrmodebutiken Grand Franks vd Sebastian Tomic som gick ut och kommenterade det hela på LinkedIn.

LÄS ÄVEN: ”Var inte som Stefan”-kampanj efter erkännande: ”Helt otroligt”

Annons

Han erbjöd även en rabattkod, i samband med en kampanj som han kallade "Don't be like Stefan", för att uppmuntra nya kunder till ett onlineköp.

Idag gick vår statsminister Stefan Löfven ut med att han aldrig handlat online. Detta är för mig helt otroligt, men kanske inte allt för ovanligt. Därför lanserar nu Grand Frank kampanjen "Don't be like Stefan". Med rabattkoden STEFAN får alla 10 procent på sitt nästa köp på Grandfrank.se, skrev Sebastian Tomic i inlägget.

Men nu har vd:n och företaget ångrat sig.

Inlägget på LinkedIn var ingen riktig kampanj utan mer ett uppmärksammande på Stefan Löfvens ovilja att handla online, säger Sebastian Tomic till Ehandel.

Kampanjen drogs in, eller, den lanserades aldrig. Jag väntade mig inte sådan spridning på inlägget och det var inte menat att det skulle bli en kampanj.

Varför gjorde du då ett sådant inlägg, med en kampanjbild och rabattkod, om det inte var meningen att starta en kampanj?

Jag slängde upp den där spontant på LinkedIn, men när den tog fart stängde vi av den, säger Sebastian Tomic och fortsätter:

Vi skulle göra en kampanj, men jag drog in den för att jag inte ville använda Stefan Löfvens ansikte i kampanjen.

Men du lade själv upp en bild på Stefan Löfven? 

Annons

Det var fel inlägg som lades upp egentligen. Så då tog vi bort det, säger Sebastian Tomic.

Men summa summarum var avsikten att uppmärksamma Stefan Löfvens uttalande.

Annons