Stort e-posthaveri mitt i köpfesten: “Vi tar problemet allvarligt”

"Tyvärr ett större fel".

Ett av Sveriges större webbhotell, FS Data, har just nu stora problem med sin e-postjänst, något som drabbat flera e-handlare. Problemen började på morgonen på Cyber Monday och är ännu inte lösta, vad vi kan utläsa från FS Datas driftsida. Enligt drabbade e-handlare ligger e-posten helt nere sen 2 på måndagsnatten.

Fruktansvärt irriterande när man inte får tag i ordermailen från återförsäljare och inte kan packa ordrar, skriver en frustrerad e-handlare i Svensk E-handel på Facebook.

Annons

I går mitt på dagen så meddelade FS Data att de inte visste när problemet skulle vara löst men att de "tar problemet allvarligt och arbetar så snabbt vi kan". En nedtid på över 24 timmar tyder förstås på ett stort haveri, något som idag bekräftats av FS Data.

Tekniker arbetar på problemet och vi tror oss komma närmare en lösning. Detta är tyvärr ett större fel och vi arbetar på att lösa det. Just nu har vi ett ETA på eftermiddagen 1 december på att ha in och utgående mail fungerande igen. Historiken kommer vara otillgänglig längre än så, men vi arbetar på detta med, skrev FS Data vid midnatt idag.

Tidpunkten för haveriet kunde nog inte kommit mer olägligt för e-handlare som just nu behöver hantera orderflödet ifrån helgens köpkalas.

Detta är ett skämt! Mitt i julhandeln!!!!!! skriver en annan e-handlare.

Annons