Stronger gjorde debut: ”Det gick vi alla igång på”

Överträffade förväntningarna med 300 procent.

Stronger har gjort premiär på tjänsten Live Video Shopping, som tillhandahålls av Bambuser. Debuten skedde i torsdags och nu har vi siffrorna för den första sändningen där influencern Margaux Dietz höll i trådarna.

Under de 30 minuter som sändningen pågick kom man upp i 3500 tittare och kvällen efter sändningen inkom ytterligare 2500.

Annons

Våra kunder var superengagerade i chatten där det ställdes mängder av frågor om våra produkter, dess passform, det kom önskemål om utformning av kommande kollektioner, beröm till Margaux och Marta och önskemål om mer live shopping. Kundernas engagemang var det bästa av allt! Det gick vi alla igång på. Vi har redan planerat in ytterligare ett live-event som går av stapel den 14 februari, denna gång testar vi att sända på lunchtid, skriver Annica Rantala, Chief Operating Officer på Stronger, i ett mail till Ehandel.

Utöver de fina tittarsiffrorna genererade även sändningen en omsättning som översteg den förväntade med 300 procent, enligt företaget. Nu kommer man att fortsätta satsningen på den nya trenden, för att markera än tydligare närvaro internationellt.

Under våren och sommaren kommer vi att utveckla Live sändningarna med ett internationellt fokus där influencers från våra tillväxtländer kommer att delta. Detta blir ett nytt sätt för kunder i Europa att lära känna Stronger.

LÄS ÄVEN: Influencer ska live-sälja för Stronger: ”Mer relevant”

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Tack!