Succéappen lanserar svenska magasin globalt: ”Stort intresse”

"Tilltalar internationellt".

Readly, som grundades 2012 av Joel Wikell i Växjö, har tagit marknaden för digitala magasinprenumerationer med storm. Bolaget har i dag användare på 50 marknader och samarbetar med 800 förlag över hela världen.

Nu har man inlett ett samarbete med de svenska förlagen Egmont Publishing och Aller Media för att lansera exklusiva utgåvor av populära inredningstidingar på engelska. Hus & Hem blir Hus & Hem - Scandinavian Interior och Residence blir My Residence. Båda titlarna lanseras i dag.

Annons

Vi är otroligt glada över att lansera några av våra mest populära skandinaviska inredningsmagasin globalt. Vår analys av läsarnas beteende visar att det finns ett stort intresse för denna typ av initiativ, med stark aptit för innehåll som tilltalar internationellt, Daniel Hamrin, Content Lead på Readly i Norden, i ett pressmeddelande.

Runt 10 procent av Readlys prenumeranter läser i dag utländska titlar, enligt bolaget.

Genom att översätta några av våra framträdande skandinaviska magasin till engelska lockar vi ny publik och bredare räckvidd vilket har varit väldigt intressant för mediehusen, säger Daniel Hamrin.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!