När kosttillskottsföretaget Homie skulle lansera sin senaste produkt gjorde man det i samarbete med en rad olika influencerprofiler, bland andra Alexandra Bring, Antonija Mandir, Carolina Gynning, Mia Törnblom och Pischa Strindstedt. Något som tog e-handelsföretaget till nytt rekord.
Vi har aldrig sett något liknande, vilket galet tryck det var i e-handeln, säger Sekina Kling, marknadschef på Homie, i ett pressmeddelande.
Företaget skickade ut bud till flera profiler, som visade upp när de öppnade dem, i sina kanaler. Man anordnade även ett lanseringsevent där flera kända profiler marknadsförde produkten.
Bilder från eventet syntes bland annat i sociala medier hos Camilla Läckberg, Agneta Sjödin, Daniel Paris och Madeleine Vall Beijner. Det breda intresset gjorde lanseringen till en succé.
Satsningen resulterade i att produkterna sålde slut dagen efter lanseringen. Man hoppas dock att man hinner fylla på lagret till nästa vecka igen.
Vi kunde aldrig tro att det skulle bli en sådan succé, det känns helt fantastiskt. Vi har aldrig sett ett sådant otroligt tryck i vår e-handel! Inför lanseringen har vi jobbat hårt med att lyckas komma upp i produktionsvolym och vi har kämpat mycket med produktionen, som sker i Sverige. Vi är helt tagna av intresset och vi har lagt en expressorder till vår svenska produktion.