ANNONS

Succéeventet har fått nytt datum - “personligen årets höjdpunkt”

Ehandelsteamet på NXT Nordic 2022 (längst till vänster: Niclas Albäck, COO)

"Väldigt inspirerande".

ANNONS

Det var riktigt kul att besöka e-handelskonferensen NXT Nordic i oktober förra året. Pandemin kändes för första gången långt borta och eventet kunde därmed blomma ut till fullo.

Med runt 1000 deltagare så var det förstås en hel del som hände samtidigt och vi minns bland annat Ehandelsscenen där vår norska reporter Linn Adine Andersen höll i flera spännande intervjuer.

Ett annat minnesvärt inslag var den lilla scenen där Urban Lindstedt spelade in podden Ehandelstrender live. Senare på samma scen svettades flera startups när de pitchade sina affärsidéer inför en jury av investerare.

"Självklart finns det förbättringspotential"

Nu har NXT Nordic 2023 fått ett datum och det blir den 17 oktober i år. Vi passade på att fråga vår operativa chef Niclas Albäck, som ansvarade för fjolårets event, vad hans bästa minne var.

NXT Nordic förra året var personligen årets höjdpunkt för mig, då vi hade jobbat väldigt hårt och under lång tid för att kunna genomföra eventet efter flyttat datum ett par gånger från pandemin 2020 till 2021. Känslan att få stå på scen, välkomna och återlansera NXT Nordic efter tre års dvala för de 1 000 besökarna på plats kändes otroligt roligt, säger han.

Är det något du vill förbättra i år?

Jag vill alltid försöka förbättra saker och ting, och det var första gången för många av oss i teamet att arrangera NXT Nordic, så självklart finns det förbättringspotential. Vi kommer justera våra talartider till lite kortare slots, för att enklare få till pauser och hålla uppe energin. Vi kommer försöka optimera allt ifrån nätverkandet på plats till servering av mat och dryck under dagen, men framför allt fylla dagen med fler intressanta talare och paneldebatter.

Årets tema är "The Future Customer Journey" - vad kan deltagarna förvänta sig för insikter kring detta? Vad hoppas du att vi får svar på?

Kundresan under 2023 kommer bli viktigare än någonsin eftersom omständigheter i världen just nu påverkar handeln och kunders beteenden förändras. Man måste ibland i svårare tider ta ett steg tillbaka och överblicka sina egna processer och då är kundresan från start till slut en av de viktigaste delarna, säger Niclas Albäck och fortsätter:

Utan att avslöja för mycket är det just detta vi kommer djupdyka i tillsammans med många experter och varumärken. Detta för att besökare som jobbar med digital handel ska få mer kunskap och inspiration om hur man maximerar sina förutsättningar.

Även om man redan nu kan boka en early bird-biljett så är förstås inte allt spikat inför eventet, det är ju en hel del månader kvar. Vi gjorde dock ett försök med att få Niclas att avslöja några detaljer.

Vi får väldigt mycket folk och varumärken som hör av sig och vill tala på eventet vilket är kul, och även många företag som redan nu signat för partnerskap på eventet. Jag kan inte avslöja för mycket, men vi är i full gång med planering och innehållet och talarna är väldigt inspirerande, det kan jag lova. Och vi kommer att lansera de första namnen under våren, säger Niclas Albäck.

Det lutar åt att vi den första mars får ta del av de första namnen som kommer att ta NXT Nordic 2023 till nästa nivå. Mer information och biljetter hittar du på NXT Nordics hemsida.

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se