Superinfluencerns galna helg på nätet: “Det känns så overkligt”

Slutsålt.

Anna Nyström är enligt tidningen Elle Sveriges största influencer med 8,4 miljoner följare i december förra året. Som många andra stora influencers har Anna Nyström sedan en tid tillbaka jobbat på ett eget varumärke vid namn Ryvelle. Produkterna är träningskläder av olika slag.

Det tog nästan två år av utveckling för att ta fram produkter och material som möter våra krav på hållbarhet och kvalitet - men det har det varit värt, meddelade Anna Nyström inför lanseringen.

Annons

"Annars hade vi nog inte klarat en hel dag"

Varumärket lanserades förra fredagen, den 20 mars, och produkterna säljs endast genom den egna e-handeln på Ryvelle.com. Vad vi förstår är Anna Nyströms följarskara global men när man öppnade e-handeln gjorde man det först och främst mot den svenska marknaden.

Det känns så overkligt, magkänslan innan var att vi hade tagit i när vi satte våra första prognoser kring vad vi vågade köpa in. Men samtidigt tur att vi riktade oss enbart mot den Svenska marknaden initialt, annars hade vi nog inte klarat en hel dag, säger Anna Nyström i ett pressmeddelande.

Några exakta försäljningssiffror delges inte men de sista produkterna ska ha försvunnit från lagerhyllorna i tisdags. Och med tanke på det rådande läget i världen så meddelar man att det kan ta en stund innan nya varor kommer in på lagret.

Ryvelle avslöjar dock att e-handeln, som är byggd på den globala e-handelsplattformen Shopify, klarade av lanseringstrycket utan problem. Nästa steg ska vara att expandera globalt med nätbutiken.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!