Svenska e-handelsplattformen vann storkund i USA: ”Nästa fas”

Tar sig till andra sidan pölen.

Svenska e-handelsplattformen Litium har expanderat till USA. Bolaget har nämligen vunnit sin allra första kund i landet. Det rör sig om "en stor amerikansk distributör av byggmaterial" som ska ha verksamhet i över 20 delstater. En fin fjäder i hatten med andra ord.

Lösningen kommer att implementeras av Columbus, som är Litiums globala partner.

Annons

Glädjande att vårt fina samarbete med Columbus nu bär ytterligare frukt på en global scen. Den här affären markerar starten på nästa fas i våra expansionsplaner. Ett viktigt kvitto på att vår plattform och affärsmodell är konkurrenskraftig internationellt, vilket vi varit väldigt säkra på, men beviset ligger ändå i konkreta affärer, säger Patrik Settlin, vd på Litium, i ett pressmeddelande.

Litium har sedan tidigare kunder som Lindex, Jollyroom och Revolutionrace i B2C-kategorin, och har de senaste åren tagit sig an Norden. Men även B2B-benet växer starkt, enligt bolaget.

Och nu tar man sig alltså an den amerikanska marknaden på allvar.

Vår långa erfarenhet med Litium på den skandinaviska marknaden kombinerat med Litiums Accelerator för B2B och våra standardintegrationer mot ERP, i det här fallet Infor M3, skapar riktig snabb ROI och står sig väldigt starkt i internationell konkurrens, säger Andreas Olldén, Global Business Line Executive på Columbus.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Tack!